Eerste week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu Eerste week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu

Eerste week in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

13 Mei 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Daar gaan we dan, spullen gepakt, iedereen uitgezwaaid en samen met Julian (een medestudent) op naar Portugal!
Zo besef je niet echt dat je 10 weken naar het buitenland gaat.

Eenmaal in het vliegtuig werd ik aangenaam verrast met een wat stevigere man die lekker gezellig dicht tegen me aan kwam zitten.
Erg jammer dat ik na twee en een half uur weer het vliegtuig uit moest!

Op het vliegveld in Porto stond Maarten (onze stagebegeleider) ons al op te wachten om samen naar São João da Pesquira te gaan met de auto.
Boodschappen gedaan, wat gegeten en naar het appartement, wat er prima uitziet, fijne bedden en goede douches.
De volgende dag gingen we uitgebreid van alles regelen, zoals het installeren van de PlayStation en ook hebben we ons aangemeld bij de regionale voetbalclub.
Iedereen nam de tijd om ons te helpen, al was het soms nog best lastig als ze echt geen Engels spraken maar met Maarten erbij die Portugees kan was alles zo geregeld.

Ook hebben we al gemerkt dat ze erg goed kunnen koken in Portugal maar vandaag gingen we zelf een lekkere pasta maken.

Uiteraard moest er ook nog gewerkt worden dus hebben we besproken hoe we de komende tien weken aan de slag gaan.
We gaan vooral aan de slag met een toekomstplan en kijken we hoe we de wijnboerderij duurzamer kunnen maken.

Uiteindenlijk stonden we er dan klokslag acht uur tussen 11 slagers, boeren en timmermannen allemaal hele goede voetballers..
Natuurlijk hebben we rustig aan gedaan want ze moesten nog wel wat zelfvertrouwen hebben voor de belangrijke wedstrijd die ze aankomende zaterdag hebben tegen het dorp verderop.

Zo zijn de eerste dagen goed verlopen en kunnen we de komende weken goed voorruit.

• 13 Mei 2016 - 14:06

Peter:

Wat een mooie eerste indrukken!
    Wie moest zich nu echt inhouden bij die voetbaltraining? Geniet ze verder jongens en veel succes!!

• 13 Mei 2016 - 15:19

Ellen:

Leuk stukje Mathijs!!

• 13 Mei 2016 - 15:33

Ivo:

leuk geschreven :) veel succes en plezier nog!!

• 13 Mei 2016 - 16:43

Omie:

Dat is fijn alles zo gladjes is gelopen. En nu aan de slag! Ha, Ha.

• 13 Mei 2016 - 19:57

Erik:

Hé vriend,
    Leuk eerste verslag!
    Geniet van het weekend en dan lekker aan de slag.

• 13 Mei 2016 - 21:27

Oma:

Leuk je bericht te kunnen lezen en beantwoorden?en versturen? Hoop dat het lukt!
    Groetjes en veel plezier etc!

• 13 Mei 2016 - 23:54

Hans:

Hey Thijsjeeee,
    Wij zijn 'bij Pinksteren'. De frieten zijn op, de koffie én chocola zijn binnen. Nu aan 't bier.
    Wij missen jouw inbreng!
    Divirta-se!
    Gr. Hans

• 14 Mei 2016 - 11:52

Niek:

Leuk bericht, en ook zo netjes geschreven!
    De pasta deze keer niet laten overkoken? ;)
    Veel plezier en groetjes vanaf pinksteren!

• 14 Mei 2016 - 11:56

Anne-Marieke:

Hoi Mathijs.
    Zo te horen gaan die 10 weken zo voorbij. Mooi huisje!! Leuk dat jullie die slagers, boeren en timmermannen wat les kunnen geven met voetballen. Geniet en groetjes van ons hier.

• 15 Mei 2016 - 21:07

Oma:

Even ,n berichtje,eerste week werken goed bevallen en weekend vrij en genieten van het goede weer daar en en en ???? Groetjes en liefs van oma

• 16 Mei 2016 - 14:35

Helene:

Hé Mathijs!
    Wat leuk dat we jou op deze manier een beetje kunnen volgen!
    Succes en veel plezier!
    Groetjes van de Hendriksjes

• 16 Mei 2016 - 18:34

OpadeB:

Hoi Mathijs,
    Mooi verslag! Fijn dat iedereen zo behulpzaam is.
    Ik ben benieuwd of het jullie lukt om de wijnboerderij duurzamer te maken. Doe je best!
    En dan, al snel, de transfer van 't Zand naar de plaatselijke voetbalclub. Heeft het nog wat opgeleverd? Een zakeurocentje b.v.?
    Ik wens je, ook namens Joke, een goed en gezellig verblijf. We blijven je volgen.
    Groeten van opa en Joke.

• 16 Mei 2016 - 21:24

Frank:

Hoi Mathijs, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in Portugal.
    Hoe is het met je Portugees? Kun je dat al een beetje volgen?
    Testje:
    ainda está trabalhando ao lado de todas essas coisas boas que você faz lá?
    Geniet er van en heel veel succes.
    Groetjes, Frank