Derde week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu Derde week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu

Derde week in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

26 Mei 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Bom dia, boa tarde, boa noite hier vanuit het nog niet zo zonnige Portugal

Er zitten al weer bijna 3 weken op en ik kan al bijna volledig Portugees.
Aan het begin van deze week ben ik naar een beurs geweest met allemaal Portugese wijnbedrijven op eentje na dan, die was Nederlands.
Veel wijnproeven, veel lekker eten en dat allemaal gratis! Dat vind ik als Nederlander ook helemaal niet erg.
Veel vrienden van Maarten op de beurs vroegen hoe ik het vind in Portugal en ook waren ze erg geïnteresseerd over van alles in Nederland.

In het weekend ben ik naar de rivier gegaan, wat gevoetbald , en heel wat potjes Fifa gespeeld omdat het weer niet zo mee zat.
Komend weekend ga ik naar Porto dus laten we hopen dat het dan wel iets beter is.

Na het weekend ben ik gaan helpen met bottelen bij een ander wijnbedrijf.
Bottelen houdt in dat de fles wordt schoongemaakt, de wijn erin wordt gedaan, kurk erop, eventueel nog een houdbaarheidsdatum erop en dan is de fles klaar.
Best een precisie werkje, daarom werd dat ook door een machine gedaan.
Ik mocht de lege flessen in de machine doen of ze eruit halen, net wat ik het leukste vond.
Dat werd wel erg gewaardeerd en daarom mocht ik thuis mee-eten bij de eigenaar van het wijnbedrijf en zijn familie.
In Portugal is het niet gebruikelijk dat je bij iemand thuis komt en daarom was dit best speciaal.

Het toekomstplan is ook al een eind op weg en het werken op de wijnboerderij is ook goed op gang.
Erg fijn is het dat ik nu goed weet wat ik moet doen en daar mee aan de slag kan gaan, ook is de afwisseling erg fijn want ik zit niet heel de dag achter mijn laptop te werken maar ben ook niet heel de dag op de wijnboerderij aan het werk.
Ook heb ik voldoende vrije tijd om te gaan voetballen of naar de supermarkt te lopen om het avond eten te kopen.

Até à vista e Saudações de Portugal !

  • 26 Mei 2016 - 14:50

    Mathijs De Baar:

    Er komen nog meer foto's!

  • 26 Mei 2016 - 19:33

    Ellen:

    De stukjes worden steeds leuker!! Heb je de foto van het eten ook nog in kleur? Is namelijk zo'n leuke foto.
    Veel plezier in Porto en tot over 2 weekjes:):):)

  • 26 Mei 2016 - 19:53

    Irma:

    Ha Mathijs,

    Klinkt goed! Ik ben jaloers want heb gezien dat het daar wel heel erg mooi is! Leuk dat je komend weekend naar Porto gaat. Gaat Maarten dan ook mee?

    Heel veel plezier in ieder geval!
    Groetjes Irma

  • 26 Mei 2016 - 21:47

    Oma:

    Hartstikke leuk zo,n lang verslag weer van je te lezen en bovenal dat het goed met je gaat.En kijkt er wel naar uit je ouders op 11 juni etc. En zaterdag avond Skype met ivo en je moeder, dat leer ik nooit.. Groetjes en liefs,oma. En volgende keer langer bericht. Herverder geen nieuws.Mart en Ilonka naar Curaçao ,niek naar Ikea en overige familieleden hoor je wel van het thuisfront.nogmaals groetjes ook van de vissen en je hulp in de tuin : mis je ,niet alleen daarom.tot de volgende keer.

  • 26 Mei 2016 - 22:25

    Omie.:

    Hoi, wat maak jij toch veel leuke dingen mee., hebben jullie nog gewonnen met voetballen?
    Hier is het weer erg wisselvallig, bewolkt, buitjes en soms goeie temperaturen. Morgen komen ze bij mij KPN aansluiten I.p.v. Ziggo. Hopelijk gaat mijn internet dan beter!
    Groetjes, Omie.

  • 27 Mei 2016 - 10:01

    Peter:

    Ha Mathijs,
    al vloeiend Portugees zeg!
    Heel veel plezier in Porto en maak je al wel een mooie lijst voor ons zodat wij straks zeker ook alle mooie plekjes in Porto kunnen zien?
    Goede treinreizen gewenst en geniet ze!

    Groetjes,
    Pap

  • 27 Mei 2016 - 15:41

    Christel:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ik zou zo mee willen helpen met wijn bottelen en aanschuiven bij een Portugese familie. Heb ook het filmpje van de Lieshoutse wijnboer gezien. Leuk! Ik herken zijn dialect!
    Mathijs, fijne weken in Portugal en veel plezier met je ouders over een paar weken.
    Groetjes Christel

  • 28 Mei 2016 - 19:24

    OpadeB:

    Hoi Mathijs,
    Je praat al een aardig eindje over de grens. Verleer je moedertaal maar niet. Blijf wijn proeven. Dan kun je ons vertellen welke wijnen lekker zijn. En ook al naar de beurs geweest. Nou, nou. Bottelen! Toe maar. Je wordt nog eens een echte wijnboer.
    Leuk dat je toekomstplan steeds beter gestalte begint te krijgen.
    Bij ons gaat alles zo zijn gangetje.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Groeten van opa en Joke

  • 28 Mei 2016 - 19:25

    Erik:

    Hé vriend,
    Wat een leuk verslag weer!
    Mooi om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt en dat weer komt vast nog wel goed. Wat bijzonder dat je mee mocht eten op de wijnboerderij, dat moet als een heerlijk compliment voelen lijkt me.
    Ben benieuwd of je langzaam maar zeker een liefhebber van wijn wordt of dat het bij proeven blijft.
    Muito gosto!

  • 31 Mei 2016 - 18:49

    Karin Swijter:

    Matthijs, dat klinkt allemaal goed en leuk. We verwachten toch minstens een door jou gebottled flesje na de vakantie. Heel veel succes en plezier! Marieke en Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathijs

Hoi ik ben Mathijs en ik zit op Helicon MBO Tilburg. Ik ga naar Portugal met Julian uit mijn klas. Ik verblijf in een appartement in Quinta de alaude twee uur van Porto. Mijn stagebedrijf is een Wijnboederij. Hier ga ik aan de slag met een toekomstplan en verbeteringen in de duurzaamheid.

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2357

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Begin van 10 weken stage in Portugal!

Landen bezocht: