Alweer de vierde week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu Alweer de vierde week in Portugal - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu

Alweer de vierde week in Portugal

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

05 Juni 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Hostel geboekt, tas ingepakt, trein ticket gekocht en op naar Porto!
Eenmaal in Porto gingen we zo snel mogelijk naar het hostel toe om te schuilen.
Maar na een tijdje was het opgehouden met regenen en gingen we de stad in.
Heel wat mooie dingen gezien zoals Church of São Francisco , het voetbalstadion van Fc Porto, en de boekenwinkel waar Harry Potter is opgenomen.
Na een tijdje namen we afscheid van Maarten want die ging het weekend terug naar Nederland om familie en vrienden te bezoeken.

Julian en ik gingen snel een tentje opzoeken om wat te eten en de Champions league finale te gaan kijken.
Na enkele drankjes en doelpunten besloten we terug te gaan naar ons
Hostel om ons bedje op te zoeken.

De dag erop besloten we naar het strand toe te lopen, wat toch wel 2 uurtjes duurden.
En juist daarom genoten we er extra van toen we ons handdoekje uit konden gooien en te gaan genieten van de zon.
Helaas was ik wel vergeten om mijn zwembroek mee te nemen, maar ik had het geluk dat ik een donkere onderbroek aan had.
Na een tijdje begonnen we toch wel honger te krijgen en zijn ergens aan de rivier gaan eten.
Zo was het een geslaagd dagje en besloten we het de dag erop weer te doen, alleen dit keer met de tram.
Om half 6 kwam Maarten weer aan in Portugal en daarom spraken we af om rond 7 uur op het treinstation te zijn om weer terug te gaan naar het dorp.

Eenmaal terug in het dorp maar snel naar bed want de volgende dag moesten we gaan helpen met bottelen bij een ander wijnbedrijf.
In Nederland ben ik het gewend om na twee uur toch wel een pauze te nemen, hier moest ik werken van 8 tot 1 daarna had ik een pauze van 2 uur waar we samen uiteten gingen en daarna moest ik weer verder tot 7 uur.
Niet heel gek dat ik om 9 uur al sliep, want de volgende dag had ik weer zo’n dag.
Als dank kreeg ik wel een fles wijn en kon ik altijd langs komen.

Ondertussen ben ik ook nog steeds aan het wachten tot Julian hier naar de kapper gaat, om het resultaat eerst maar is te zien.
Hopen dat Julian er niet hetzelfde over denkt.

Zo zijn er al weer 4 weken om en duurt het nog maar een weekje tot mijn ouders langs komen. Misschien verstandig als ik alvast ga opruimen.. Nee de rotzooi valt echt reuze mee.
Ook ben ik nog steeds niet ziek geworden van mijn zelfgemaakte eten, nog steeds niet aangereden door een auto, en nog steeds niet verdwaald geraakt.
En zo zijn er een hele hoop dingen die nog steeds niet gebeurt zijn, verloopt best prima dus.

Hoop jullie weer genoeg geïnformeerd te hebben en zie graag weer jullie leuke reacties verschijnen!

  • 05 Juni 2016 - 19:29

    Ellen:

    Het aftellen is hier begonnen. Nog 7 nachtjes slapen en we komen er aan....:)

  • 05 Juni 2016 - 19:55

    Erik:

    Klinkt steeds meer als een heerlijke, relaxte vakantie

  • 05 Juni 2016 - 19:57

    Erik:

    Hij pakt geen smileys zie ik. Had ;-) achter gemoeten.
    Geniet ze!!

  • 05 Juni 2016 - 20:05

    Peter:

    Dat is weer een mooi verslag Mathijs en wat vliegt de tijd! Over een weekje zitten we inderdaad al bij jullie.
    Ik zie wel dat je ons al heel veel kunt laten zien, ook in Porto?, en dat je erg veel verschillende indrukken op doet: mooi hoor!
    Succes en geniet ze aankomende week!
    Pap!

  • 05 Juni 2016 - 21:58

    Oma:

    Hoi Mathijs, zojuist je uitvoerig verslag gelezen, dank je wel en fijn dat je het goed stelt.Binnenkort je ouders bij je op bezoek, hoop dat jullie het gezellig hebben en genieten en dat ze paar foto,s van je meebrengen.verder hier niet zo veel nieuws, veel vissen,die zomaar dood gaan en de klimop etc.groeit volop. Liefs en groetjes oma.

  • 06 Juni 2016 - 10:45

    Omie:

    Hoi,
    Wat een genieten voor jullie! Ik wist niet dat het daar ook kon regenen(dacht altijd zon) ha, ha, die Omie. Gisteren naar verjaardag Rob geweest op de fiets ennet nog droog thuis gekomen. Heerlijk weer! Er ISIN mijn tuin een slakkenaanval aan de gang, jammer, mijn plantjes gaan er niet goed mee om. Ga vanmiddag weer lekker fietsen, moet wel van het weer profiteren.
    Groetjes, Omie.

  • 06 Juni 2016 - 10:49

    Omie:

    Heb ook veel plezier als pap en mam komen, maak wel dat het goed weer is, hè?
    Nogmaals groetjes.

  • 08 Juni 2016 - 07:07

    OpadeB:

    Hoi Mathijs,
    Wat heb je weer een mooi verhaal geschreven. Wat ben je ondernemend! En, nog steeds niet verdwaald. Knap hoor. Bij je bezoek aan Porto kon een bezoek aan het voetbalstadion natuurlijk niet ontbreken. Tussendoor moet je ook nog hard werken. En de tijd gaat inderdaad erg snel. Geniet vooral ook als je ouders op bezoek komen. Laat ze maar eens zien wat je allemaal doet. Dat er zoveel regen valt. Bij ons vallen de mussen nog net niet gebraden van het dak.
    Groeten van opa en Joke.

  • 08 Juni 2016 - 11:04

    Helene:

    Leuk verslag en foto's Mathijs! En je bent al zowat op de helft...gaat snel he! succes, plezier en geniet! groetjesssss

  • 10 Juni 2016 - 17:46

    Kimberley:

    Hoi Mathijs,

    Leuk om te lezen. Veel plezier nog de laatste weken!

    Groeten,
    Kimberley

  • 11 Juni 2016 - 19:37

    Kees :

    Hoi Mathijs, erg leuk om te lezen wat je allemaal doet en beleefd. Het lijkt me een erg mooie ervaring. Zo te lezen drink je regelmatig wijn. Heb je al een voorkeur voor rood of wit? Als je terug bent kun je misschien een wijnproeverijtje houden met Portugese wijnen. Ik houd me aanbevolen ;-) Geniet ervan dat Ellen en Peter komen. Ik wens je de komende periode nog veel mooie ervaringen toe. Groeten Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathijs

Hoi ik ben Mathijs en ik zit op Helicon MBO Tilburg. Ik ga naar Portugal met Julian uit mijn klas. Ik verblijf in een appartement in Quinta de alaude twee uur van Porto. Mijn stagebedrijf is een Wijnboederij. Hier ga ik aan de slag met een toekomstplan en verbeteringen in de duurzaamheid.

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 2352

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Begin van 10 weken stage in Portugal!

Landen bezocht: