Week 5 & 6 - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu Week 5 & 6 - Reisverslag uit São João da Pesqueira, Portugal van Mathijs Baar - WaarBenJij.nu

Week 5 & 6

Blijf op de hoogte en volg Mathijs

22 Juni 2016 | Portugal, São João da Pesqueira

Rustig wakker geworden, douchen, broodjes halen, lekker wat eten maar dan is de rust toch echt voorbij!
binnen de kortste keren staan daar in een keer je ouders voor de deur.
Nou ja bij de benzine pomp 400 meter verder want ze hadden nogal wat problemen met de navigatie.
Lekker wat gegeten en vervolgens samen naar de wijnboerderij van Maarten gegaan die hier natuurlijk van alles over kon vertellen.
Ook alle plannen voor zijn huis waren voor mijn ouders erg interessant.
Erg de moeite waard om een keer terug te komen als het huis af is.
In de avond heb ik gekookt in het huis, waar mijn ouders ook kunnen blijven slapen.
Erg fijn dat wij nog een slaapkamer over hebben want zo kunnen de ouders gewoon in ons huis slapen.

De volgende dag heb ik mijn ouders meegenomen naar Sandeman en naar Lamego, erg mooi allemaal en vooral ook heel gezellig.
Ook kregen we een persoonlijke rondleiding van een Portugese vriendin van Maarten die ons van alles kon vertellen hoe zij en 'het team' voor een hele goede wijn zorgen.

Ook zijn we naar Porto gegaan voor een paar dagen.
Het is een erg sfeervolle stad waar het stuk langs de rivier erg mooi is.
Daarom hebben we een paar fietsen gehuurd en hebben we heel de stad verkend.

Voor de rest hebben we vooral lekker gewandeld door de stad, erg lekker gegeten. Papa wat wijn gedronken en mama en ik vooral nog aan de ijsthee.
Uiteindelijk moest er ook een einde komen aan deze gezellige dagen en kon ik met de ouders van Julian weer mee terug naar het dorp.

Waarmee ik twee dagen later weer mee naar Porto zou gaan.
Ook toen hebben we fietsen gehuurd en hebben we de stad verkend.
Op die zaterdag speelde Portugal ook en samen met alle Portugezen hebben we ook een heel groot plein samen naar de wedstrijd gekeken.
Toch jammer als Ronaldo dan een penalty mist
Op de zondag erna hebben we weer de trein gepakt en zijn we terug gereisd naar het dorp om daar nog wat voor te bereiden voor het bottelen bij Maarten voor de dag erop.
Voor de rest hebben we ook nog een bbq voor bereid waarbij we twintig vrienden van Maarten hebben uitgenodigd.
Dit was erg geslaagd!
Ondertussen ben ik ook naar de kapper geweest, blijkbaar een oud marinier geweest. Fijn dat ik dat pas achteraf wist.

Ik hoop iedereen hier weer voldoende geïnformeerd mee te hebben.
Dan neem ik zo meteen nog een duik in het zwembad!

Groetjes, Mathijs



  • 23 Juni 2016 - 11:59

    Oma:

    Vlug even je berichtje gelezen,gezellig van je horen en lees het later op de dag verder,nu even eea uit te zoeken '!!!!! Groetjes van oma en ga later met je brief verder.zie eigenlijk wel. Toch meer vakantie ???.? En ook werk? Tot .... En dikke kus.

  • 24 Juni 2016 - 10:57

    Omie:

    Weer gezellig jouw bericht gelezen. Wat beleef je toch veel. Waar is dat zwembad, bij julli in het dorp ? Hier in Ned. veel overstromingen en storm geweest. In Tilburg hebben wij bijna niets van gemerkt. Blijf last hebben van slakken! Vies, vies en nog eens vies. Dat liever dan last van water en storm. Laatste dagen erg warm en gisteren onweer.
    Groetjes, Omie. Tot de volgende keer!

  • 24 Juni 2016 - 13:18

    Peter:

    Het was inderdaad top om bij jullie in Portugal geweest te zijn. Tja, die onrust: we hebben echt ons best gedaan om ons te gedragen hoor

  • 26 Juni 2016 - 15:04

    OpadeB:

    Hoi Mathijs,
    Even een berichtje vanuit Rosés in Noord Spanje. Je ziet het, we willen ook in onze vakantie op de hoogte blijven van jouw doen en laten. Het bezoek van papa en mama moet een leuke onderbreking zijn geweest van jouw verblijf in Portugal. Doe je best en vooral, geniet ervan. Voor je het weet is je verblijf daar ten einde en kom je weer in het ritme van alle dag in Nederland. En zo moet het ook zijn.
    Groeten van opa en Joke.

  • 10 Juli 2016 - 09:18

    Erik:

    Hé vriend,
    De laatste dagen. Nog even een paar dagen werken maar vooral genieten!
    (Hoop stiekem dat het vanavond wat minder genieten zal worden voor Portugal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mathijs

Hoi ik ben Mathijs en ik zit op Helicon MBO Tilburg. Ik ga naar Portugal met Julian uit mijn klas. Ik verblijf in een appartement in Quinta de alaude twee uur van Porto. Mijn stagebedrijf is een Wijnboederij. Hier ga ik aan de slag met een toekomstplan en verbeteringen in de duurzaamheid.

Actief sinds 22 April 2016
Verslag gelezen: 665
Totaal aantal bezoekers 2368

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 15 Juli 2016

Begin van 10 weken stage in Portugal!

Landen bezocht: